Jiri NAVRATIL

Studio Motorsport

Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil

10.4.2009Audi R8 - Team Rosberg - FIA GT3

Zvětšit obrázek

S velkou radostí oznamuji, že jsem včera večer podepsal smlouvu s Arno Zensenem, manažerem týmu Rosberg. Tento tým je oficialním reprezentantem vozů Audi pro nadcházející sezonu mistrovství Evropy FIA GT3. Zúčastním se kompletního seriálu závodů, ve kterém bude Audi R8 novinkou. Obsazení celého týmu bude upřesněno později. První testováni s tímto vozem absolvuji už za 14 dní. Nic z výše uvedeného by se neuskutečnilo nebýt osobni pomoci a kontaktů pánů Franka Biela a Joachima Hausnera.


15.3.2009Návrat do JOKA kart týmu pro sezonu 2009

Zvětšit obrázek

Příjemnou změnou po dlouhém partnerství s DR racing týmem a technikou CRG/Maxter, je přechod zpátky do týmu, u nějž jsem v roce 2001 s motokárami začínal. Tým JOKA je zástupcem podvozku Birel a motoru TM. Pod vedením pana Josefa Kalise je stabilní hvězdou jak česke kartingové scény, tak i uznávaným týmem v mezinárodních závodech. Budu mít tu čest tým JOKA zastupovat jak v celém seriálu Mezinarodního mistrovství České republiky, tak i na vybraném závodu Mistrovství Evropy v německém Wackersdorfu. Hned, jak se zlepší počasí, přijdou první testy.


12.2.2009Testovani s Audi Sport

Zvětšit obrázek

Testovani prototypu Audi R8 LMS (GT3) pro tovarni tym Audi Sport je jiste nejzajimavejsi okamzik me zavodni kariery. Jak to uz v zivote chodi, stalo se tak z velke nahody a stesti. Testovani jez se odehralo na trati v italske Vallelunze, bylo oficialnim testovanim celeho tymu Audi Sport s kompletni jezdeckou sestavou.Audi testovalo jak zminene auta tridy GT3, tak i prototypy pro LeMans. Spolecnost a profesionalita lidi byla z rise snu, stejne jako jejich mile a prijemne chovani. Sedet u obeda s lidmi jako jsou pan Pirro, Capello nebo Kristensen, je zazitek jez se nezapomina. Vysledky testu bohuzel nemohu zverejnit, ale mohu rict ze na me Audi R8 udelalo vyborny dojem. Velke podekovani patri panu Franku Bielovi a panu Joachimu Hausnerovi za umozneni teto zivotni sance.

Zvětšit obrázek

2.12.2008Pražský rallysprint

Zvětšit obrázek

Vážení přátelé,

rád bych si vás dovolil pozvat ke svému poslednímu letošnímu závodu, jímž je již tradiční pražský rallysprint. Tentokrát však netradičně startujícím už v pátek 5.12. Start je na Strahově v 16,27 a závod začíná superspeciálkou uvnitř strahovského stadionu v 16.30. Tím zároveň program v pátek i konči a pokračování je v sobotu 6.12., kdy se pojede 5 erzet. Sobota začíná hodně brzy, start první RZ Řeporyje-Cementárna je už v 7.40, druhá 9.06 a Strahov 10.08 a podruhé v 11.44. Poslední erzetou je opět speciálka uvnitř stadionu v 13.17 (časy vždy udávají čas startu prvního vozu). Cíl je na Strahově v 15.30.

Na startu je přihlášeno 9 vozů WRC, 4 vozy S 2000 a spoustu vozů "naší" třídy N4 (Mitsubishi a Subaru). Celkem je přihlášeno 65 posádek včetně historiků.

Já jako obvykle startuji se svým spolujezdcem a přítelem Jirkou Kanou. Od litvínovskeho APmotorsportu, máme zapůjčené Mitschubishi Evo IX z roku 2008 v poslední specifikaci. Jedná se přímo o auto s nímž jezdí legenda českých rallye pan Václav Arazim. Startovní číslo máme přiděleno 22. Doufáme, že se vám bude líbit i nový design auta a kombinéz "Crash test design". Auto by mělo vypadat jako z nárazového testu a jezdci připomínat figuríny dummie, jež se pro tyto účely ve skutečnosti používají.

Budeme velmi rádi, když nás přijdete podpořit fanděním a pozdravit do servisu na Strahově.

Veškeré informace hledejte na www.prazskyrallysprint.cz nebo www.ewrc.cz.

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

Foto z testování před pražským sprintem:

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

25.10. 2008Epilog 2008

Zvětšit obrázek

Vždy jsem snil o tom startovat v závodním Ferrari. Tento sen se mi díky kamarádovi Jankovi Danišovi splnil. Měl domluvený start v tradičním šestihodinovém závodě Epilog na brněnském Masarykově okruhu u týmu MenX s Ferrari 430 GT3. Bohužel musel odříct a své místo přenechal mě, za což mu velmi děkuji.

Ve čtvrtěk jsem se prvně seznámil s týmem a začal testování ve "slabším" Ferrari 430 challenge. Vše bylo nové, auto, tým kolem mě a hlavně vysílačka kterou se mnou tým z boxu komunikuje. Je sice výborná, ale vyžaduje zvyk. Ze začátku jsem překvapivě neměl ani tak problémy s výkonem v zatáčkách, jako spíše přizpůsobit se velké rychlosti na rovinkách a následnému brždění do zatáček. Test jsem úspěšně zvládnul a v pátek ráno dostal možnost jet volný trénink s GT3. Auto fungovalo podstatně lépe, hlavně podvozkem a rychlejším řazením. Díky přesnějšímu ovládání byla pro mě jízda vlastně jednodušší. Jediné na co se těžko zvyká je cena auta a možné škody. Zajel jsem na poprvé čas 2.06.00. Team byl spokojený a potvrdil tedy složení posádky na GT3 - Zbyněk Macháček, Robert Pergl, Hynek Charous a já.

Následovala kvalifikace. V první části jsem se už cítil dobře a zajel 2.03.96, což dalo 8 místo celkově. Z týmu jsem byl nejrychlejší a dostal tak možnost obout nové gumy a jet za nás druhou část kvalifikace pro prvních deset aut celkového pořadí. Zde jsem se ještě zlepšil a využil nové gumy, časem 2.03.05 nás dostal na deváté místo. Z vozů kategorie GT3 před námi bylo jen o 0,2s Lamborghini Gallardo řízené Alešem Jiráskem.

Bohužel sobota byla celá vlhká a navíc s velmi nízkými teplotami okolo 7c. Pro start tým vybral mě, ale já z toho měl velké obavy. Po 100 najetých kilometrech (na suchu) jít rozjíždět závod na mokru, byl holý nerozum. A tak místo mého obvyklého úsměvu jsem byl před startem dost nervózní. Start se mi celkem povedl a v první zatáčce nás předjelo jen jedno Porsche. Asi o tři kola později jsem se na vlhké trati už zorientoval a Porsche předjel zpátky. Trat začala už někdy od druhého kola osychat a my jsme na mokrých jeli moc dlouho a ztratili pozdním přezutím na slicky několik pozic. Auto jsem po hodině a půl předával na 14 místě. Na víc jsem za daných podmínek neměl. Dále už pokračovalo vše dobře. Kluci dobře drželi tempo a díky jejich jízdě a odpadu soupeřu jsme se postupně posunovali až na osmé místo. Vypadalo to, že nebude finální, ale bohužel dvě a půl hodiny před koncem prasklo výfukové potrubí, což způsobilo, že uhořely cívky a kabeláž na pravé straně motoru. Výměna by byla na tak dlouho, že nemělo cenu pokračovat. Je to škoda, ale takové jsou závody.

Za tento nezapomenutelný zážitek, chci poděkovat zejména majiteli auta Zbyňkovi Mácháčkovi. Dále všem lidem z týmu MenX za skvělou práci, kolegům jezdcům za prima společnost a mým přátelům Václavu Ježkovi a Vlastovi Baránkovi za psychickou podporu.

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

Copyright © 2007 Jiri Navratil. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY