Jiri NAVRATIL

Studio Motorsport

Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil

16.11.2011Jirka Navrátil představil Ford Fiesta S2000

Zvětšit obrázek

Pražský jezdec dnes představil novinku, kterou je Ford Fiesta S2000, s nímž příští rok absolvuje kompletní seriál MČR v rallysprintech. Vůz byl po Španělské Rally zakoupen od Martina Prokopa a v dílnách litvínovského AP Motorsport byl převlečen do slušivého retro modro bílého hávu, který byl v minulosti použit na továrních vozech Ford.

Jiří Navrátil pojede sprinty v roce 2012 po boku zkušeného spolujezdce Julia Gála, který v minulosti navigoval Václava Arazima. Právě Václav Arazim bude v roce 2012 působit v týmu Jiřího Navrátila jako manager a bohužel dnes současně potvrdil informaci, že v sezoně 2012 nejspíš sám za závodní volant neusedne.

Jiří Navrátil: „K tomuto rozhodnutí vedla dlouhá cesta. Stále si užívám každý start se sierrou a jsem moc rád, že ji mám. Po té, co se FIA rozhodla nepustit auta periody J2 do mezinárodních závodů a odložila jejich vstup (dle dostupných informací) zhruba na rok 2015, se nám značně zkomplikovaly naše plány. Loňská sezona s Juldou byla bezvadná a v autě se nám dobře spolupracuje. Během ní se ještě prohloubilo naše kamarádství a Julda mi nabídl, že spolu můžeme jet dál. Účast na tomto projektu v roli šéfa přislíbil Václav Arazim. Po tomto důležitém bodě jsem se rozhodl nadále pokračovat v rallye a pokusit se zužitkovat to, co jsem se dosud naučil. Je to velký obrat a velká výzva pro všechny z našeho týmu. První svezení s fiestou bylo úžasné, tohle auto se skvěle řídí a dělá přesně to, co od něj očekávám. Nemáme zatím žádnou představu o tom, jak rychle pojedeme a kde se budeme v rámci mistráku pohybovat. Už dlouho jsem se, ale na nadcházející sezonu netěšil tak jako teď! Navíc Sierra a Fiesta jsou nádherná dvojice sami o sobě.“

Jůlius Gál: „Sedím v závodním autě už nějaký ten pátek a mám radost ze všech úspěchů, které jsme za ty roky s Václavem dosáhli. Jezdíme už opravdu dlouho a hodně se toho kolem nás změnilo. Moje chuť do závodění však zůstává pořád stejná! Byl jsem v roce 2003 u toho, když Jirka jel svoji první rallye. Letos jsme se díky Vaškovi v autě zase sešli. Jirka se během sezony hodně zrychlil a mám radost, že na tom mám podíl. Zároveň jsem rád za vztahy, které Jirka s kluky má a že se o auto bude opět starat naše parta, přece jen jsme na sebe za ty roky zvyklí. Vašek bude fungovat jako týmový šéf a to by mělo být pro nás s Jirkou velkým ulehčením. Závodění s autem nejvyšší národní specifikace, S2000, je samozřejmě snem každé posádky a bude jinde než závodění s historikem. Je to pro celý tým velká výzva!„

První ostré svezení s Fiestou S2000 posádku Jiří Navrátil – Jůlius Gál čeká při tradičním Setkání mistrů v Sosnové. V příští sezóně je pak v plánu kompletní MČR ve sprintrallye. K tomu dle časových možností zatím blíže nespecifikovaná účast na závodech historiků se Sierrou.

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

25.10.2011Fotogalerie z letošních RallyLegend San Marino

Připravil jsem pro Vás výběr z fotografií, od našich kamarádů, které zachycují jak jsme prožili letošní Legendy.
Foto: Petr Eliáš, Pavel Pustějovský, Vít Kouřil, Jan Marek, Martin Trdla a Jiří Navrátil

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

4.10.2011RallyLegend San Marino již tento víkend

Zvětšit obrázek

Tento víkend se uskuteční již IX. Rally Legend San Marino, velký svátek historických rally vozů. Ve státě Repubblica di San Marino se tato velká show koná již tradičně první víkend v říjnu. Startovní listina opět slibuje několik bývalých mistrů světa a spoustu legendárních vozů. Silná monstra skupiny B se představí v poli předjezdců, kterých startuje 30. Za jejich volanty budou takové hvězdy jako Jacky Ickx, Hannu Mikkola nebo Miki Biasion.

V normálním závodě RallyLegend se na start postaví vozy s rokem výroby do 1994 a také několik speciálů WRC v kategorii WRC Trofeo. Největším kandidátem na absolutní vítězství je asi Marcus Gronholm s Peugeotem 206 WRC. Celkem je k závodu přihlášeno 150 posádek.

Seznam přihlášených ke stažení (PDF - 1,57 MB)

My se do San Marina vracíme po loňské úspěšné premiéře se Sierrou. Na sedadle spolujezdce nebude svůj loňský úspěch obhajovat Kája, ale usedne vedle mě (stějně jako celou letošní sezonu) Julius Gál. Tratě jsou velmi podobné jako v loňském roce. Nová je jen zkouška Il Laghi. Sierra je v plné kondici. Dokonce jsme ještě dnes nainstalovali nové turbo a proběhlo ladění na brzdě. Poprvé pojedeme bez restriktoru (řády Legend, na rozdíl od českých, dovolují stejné restrikce motoru jako je v homologaci, tzn. v našem případě bez restrikroru) a máme teď odbrzděno cca 350 koní , takže jsme moc zvědavý jak s plným výkonem Sierra pojede.

Startovni číslo jsme od pořadatelů dostali 70, což je vzhledem k loňským úspěchům poměrně vysoké číslo. Kontaktoval jsem sekretariát závodu a ujistili mě, že se jedná o chybu a přesunou nás v pořadí dopředu.

Na start se moc těšíme a doufáme, že kolem tratě a v depu uvidíme co nejvíce českých fanoušků.

Více informaci na www.rallylegend.com a www.ewrc.cz.

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

2.8.2011EC, Lahti Historic Rally Finland

Zvětšit obrázek

Jirka Navrátil spolu s Juldou Gálem se vypravili na Finskou Rally za volantem historika. Půjčili si Opel Manta GT/E, protože start Sierry předpisy ME Historiků zatím neumožnují. Vypadalo to jako lákavá a ne příliš drahá možnost poznat legendární vložky. Bohužel již ve třetím testu jim stopku vystavila banální závada zapalovací cívky. Jaké dojmy si tedy Jirka z Finska přivezl?

Jak jsem již říkal před odjezdem, věděli jsme, že celá akce je tak trochu improvizace a neměli vysoké očekávání. Také jsme věděli, že si půjčujeme jedno z nejlevnějších aut, která byla v nabídce a tušili možnosti poměru cena/výkon. Nakonec si myslím, že se všechno zaimprovizovalo velice slušně a bylo možné celou rally odjet. Banální závada na kterou jsme odstoupili nás proto samozřejmě mrzí. Odlet z prahy proběhl v poklidu, stejně jako vypůjčení aut a cesta do Lahti.

V tréninku byly povoleny jen dva průjezdy. Jezdili jsme ve třech, první průjezd řídil pan Arazim a já seděl vzadu, na ten druhý jsme se prohodili. Všichni jsme si užili každou zatáčku a po seznamovacích jízdách jsme si říkali, že nám to vlastně stačilo. Tratě jsou naprosto neuvěřitelné! Samozřejmě že všechna převýšení jsou jednou taková než byla moje představa. Velká část tratě vede po krásné šotolinové silnici jakou známe z TV, ale jsou tam i velice úzké boční cesty, na těch to pro mne až taková zábava nebyla. Určitě je pro neskandinávce hodně těžké si napsat správný rozpis, vůbec nevím co bych tam bez Vency dělal. Na napsání to bylo mega těžké. Udělali jsme v tréninku naše maximum, ale jestli to bylo správně jsme si tak úplně nestačili v závodě ověřit.

Ve čtvrtek večer proběhlo první seznámení s autem a jeho majitelem. Auto byla strašná paštika a jeho majitel Jarno správný bourák! Během testu (na rallycrosove dráze) z auta teklo všechno co mohlo a nikdo z nás nevěřil, že to vůbec dojede na rampu. Na naše připomínky(třeba, že půlitr vody na 10min jízdy je dost) Jarno pořád jen říkal Ok, Ok, no problem. Všichni jsme byli trochu zklamaní, nejvíce asi Julda. Celý život je zvyklý, že sedá do aut připravených od Pípy s největší možnou pečlivostí. Přemluvit ho aby do toho vraku usedl, dalo celkem práci. Oběma nám samozřejmě bylo jasné, že ty zrezlé brzdy a komický ochraný rám (který už něco zažil), nejsou známkou velkého bezpečí posádky. Překvapivě jsme úplně normálně prošli technickou a nikdo se nedožadoval hadice k chladiči v dobové síle, nebo předpisových jmenovek. Vypadalo to, že technik kontroluje důležité věci (rám, sedačky, Hans, pasy, velikost kol a počet rychlostí) a má na našem startu v jejich rally zájem. Po cestě na rampu jsme chytili bojovnou náladu a s autem se „smířili“. Startovní ceremoniál byl v areálu přístavu, provázelo ho poměrně hodně lidí a pěkná atmosféra. Překvapilo nás, jaký potlesk jsme sklidili, za to, že jsme přijeli z daleka. Samostatnou kapitolou jsou přejezdy a volný servis. Přejezdy byly naprosto šílené! Z UP na první vložku 112km, z první na druhou 85km, atd... Celodenní jízda kvůli pěti vložkám. Volný servis byl naopak skvělý! Zažil jsem to už v loňské roce na Legendách a je to úžasná věc. Depo patří na okruhy, volný servis na rally. Po zkušenostech co mám se domnívám, že fixní servis je pro rally naprosto nevyhovující a odporuje základním parametrům rally. Volný servis je bezpečný pro posádky, zajímavý pro mechaniky a navíc to dělá z rally úžasnou podívanou pro normální lidi.

Do první RZ jsme odstartovali opatrně. Chtěli jsme si zkusit jaké to na šotolině vlastně je a jak se nám pojede. Bohužel to byla zrovna dlouhá vložka. Ve 2/3 nás předjel za námi startující VW Brouk a povrdil moje obavy (před startem jsem mu vysvětloval, že jedeme prvně a pojedeme pomalu)! To přejíždění mělo jěště takovou lahůdku: uhnul jsem hned jak jsem ho zahlédl, jenže on nás předjel moc agresivně a udělal hodiny. Tak jsme ho podjeli a jeli dál, po dlaších 500metrech nás už předjížděl znovu, tentokrát normálně. Pak jsme si chvilku užili prachu a dojeli do cíle. Moje jízda nijak ohromující nebyla, ale byl to velký zážitek vůbec po té trati jet! Do druhé RZ jsme už nastoupili ostřeji. Tempo bylo relativně slušné, bohužel asi 3km před cílem jsme v pomalé zatáčce spadli do příkopu. Diváci se hodně snažili, ale bylo jich málo a museli k nám běžet, takže to trvalo dlouhé 2min než nás dostali ven. Po RZ2 jsme se přemístili do servisní arény kde byl skvělý oběd formou bufetu. Velice příjemná společenská akce. V RZ3 jsme si chtěli udělat radost a konečně se trochu svézt, bohužel asi 50m po startu auto cuklo a přestalo jet. Julda chvilku zkoušel různé triky, ale za chvíly bylo jasné že je to elektrika. Jarno byl v té době bohužel až za RZ, takže to celé zase musel objet. Než nám donesl náhradní cívku, bylo už moc pozdě a nestihli bychom časový limit do další časovky. Byla možnost nastupit do SR, ale to se nám moc nechtělo. Auto nebylo nic moc, výkon žádný a navíc nebylo vůbec jisté že nepřijde další porucha. Proto jsme odstoupili a rozhodli se druhý den jít radši dívat na WRC. A to byl velký zážitek!

Ano, finsko asi nesplnilo úplně naše sny a představy jak všechno mohlo dopadnout. Pro mě to však byl krásný týden s lidmi co mám rád a výborné odreagování od mého normálního závodění. Vidět WRC, zažít seznamovací jízdy, svézt se na šotolině a ve zdraví se vrátit domů. Co víc si přát?

Zvětšit obrázek

21.6.2011Video, Ford Sierra RS Cosworth, Rally 2010

Dovolujeme si Vám představit naše video za sezonu 2010. Toto video by mělo být oslavou našeho společného projektu, Ford Sierra RS Cosworth, který jsme s Jirkou Káňou a závodním týmem APmotorsport v roce 2009 odstartovali. Sierra dala moc práce a podílelo se na ní spoustu obětavých lidí. Stejně jako na tomto videu.

Video vzniklo v produkci agentury B2 design.

Střih - Martin Barták
Hudba - Marian Balata
Mix - Marian Molčák

Materiály pro sestavení videa dodaly Mediasport.cz a JNK video.

Přejeme pěkné pokoukání.
Jiří Navrátil a Jiří Káňa


Copyright © 2007 Jiri Navratil. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY