Jiri NAVRATIL

Studio Motorsport

Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil

1.10.2010Druhé místo v Octavia Cupu 2010

Zvětšit obrázek

Hurááááá !!!


28.9.2010Příbram uzavřela MČR Historiků

Zvětšit obrázek

Příbramská rally, jež se konala o tomto víkendu, měla rozluštit tajenku konečných výsledku historiků. Bohužel těmi co tahali za kratší konec provazu nakonec byla naše posádka. Po velice nadějném Vyškově, mi rallysport opět ukázal svoji velikost a sílů a naznačil, jakým začátečníkem stále ješte jsem.

Přípravy jsem tentkrát nepodcenil. Technika, pneumatiky a vypůjčený tréninkáč byly v plné kondici. A navíc se mi podařilo pro tuto soutež přemluvit pana Arazima a získat jeho rozpis (poznámky o trati). Bylo to tak po dlouhé době a letos poprvé co jsem měl tu čest jet na rozpis velkého mistra. O tom, že je to poloviční práce při tréninku a jednou taková jistota při závodě, nemá snad cenu ani mluvit. Za velikou obětavost při přepisování rozpisu po večerech i během pátku operativně na trati, patří obrovský dík velkému učiteli, Juldovi Gálovi. Tréninkové jízdy bohužel poznamenala žaludeční nevolnost spolujezdce Jirky Káni a tak musel zaskočit Kája Kraner. Ten zanechal důležitých povinností a okamžitě přijel za námi vypomoct.

Před závodem se Jirka dal dohromady a tak jsme mohli v pátek odpoledne společně přejet startovní rampu na náměstí v Příbrami. První RZ proběhla v klidu, bohužel už na druhé se objevil problém s alternátorem. Protože se v tu dobu již stmívalo a jeli jsme na světla, nebylo to nic příjemného. Okamžitě jsem zhasnul a RZ jsme dokončili. Bohužel po ní jsme zjistili, že upadl hlavní kabel a oprava není možná. Měli jsme tak před sebou 5km přejezd, RZ 3 (4,5km) a přejezd do servisu 21km, to vše za tmy a jen na malou závodní baterku. 3RZ v 19.40, tedy téměř za úplné tmy a bez světel, byl velmi zajimavý zážitek. Na přejezdu jsme jeli schovaní za škodovkou Jirky Křištana a s obrovským štěstím dojeli až k servisu, kde auto definitivně chcíplo. Naštěstí následoval velký servis a kluci vše zvládli opravit a baterii i poškozený kabel vyměnit. Ztráta na prvního Jirku Petráška byla po pátku cca 35s. Náladu mi také moc nezlepšil Kája s hlavním koučem Pavlem Šubrtem, jež dorazili do servisu po svých a zdělili nám, že jim byla ukradena servisní Sierra combi, kterou zaparkovali poblíž druhé RZ.

V sobotu jsem chtěl zatlačit, bohužel Sedlčanské vložky mě vůbec nesedli. Už v tréninku jsem se tam necítil, ale že dostanu tolik, jsem nečekal. Hned na první ranní RZ jsme dostali dalších skoro 20s. V tu chvíly jsem boj o vítězství a potažmo tak druhé místo celkově v sezoně úplně vzdal. Soustředil jsem se už jen na dojetí. Jízda to byla nezáživná pomalá a plná chyb. Omlouvám se fandům a divákum za ten zcela jistě tristní pohled. Tentokrá jsem prostě nějak na víc neměl. Náš zážitek z Příbramské rally tak zachraňovala jen vložka Brodce-Milín, která nám ohromně sedla a dvakrát jsme jí vyhráli. Cílem jsme tedy projeli až jako třetí, když jsme v závěru o 7,5s prohráli s Jirkou Hlouškem na Škodě 130LR. Bohužel jsme si špatně spočítali tabulku mistrovství a z Příbrami tak odjížděli s dobrm pocitem z pěkně zakončené sezóny a ziskem 3místa v absolutním hodnocení v MCR. Až doma jsme zjistili, že na třetí místo výborným výkonem na Příbrami poskočil Jirka Petrášek a nám patří bohužel až ctvrtá pozice v šampionátu.

Za svoje špatně spočítané taktizování, ale i celkový výkon na Příbrami se tak bohužel musím všem od nás omluvit. Jmenovitě spolujezdci, panu Pipotovi, mechanikům, Kájovi i týmovému šéfovi panu Arazimovi a asi i divákům. Jediným pozitivem Příbramské rally, tak pro mě zůstáva nalezení Policii ČR, naší servisní Sierry combi v neděli večer po závodech.

Přesto si myslím, že je za námi velice zajímavá první sezona s Fordem. Naučili jsme se spoustu nových věcí, steně jako jsme posunuli dopředu auto i sebe. Za nezměrné nasazení a skvěle odvedenou práci děkuji všem účastníkum projektu Ford Sierra Cosworth. Stejně jako děkuji hlavnímu partnerovi společnosti Interaction s.r.o, dovozci autolaků Spies Hecker do ČR, za podporu v celé sezoně 2010.

Pro příští sezonu je taktika jasná, přestat se vymlouvat a konečně přidat plyn!


24.9.2010Super racing weekend: Příbram-Brno

Zvětšit obrázek

Bohužel oba šampionáty v nichž letos startuji, Česká pojišťovna Octavia Cup i MČR Rally Historic, mají poslední závod ve stejném termínu. Naštěstí rally Příbram se jede v pátek a sobotu, zatímco oba závody Octavia Cupu až v neděli. A tak se stalo, že můj „trenér“ Kája dostal nápad, že se zúčastníme obou. J

Přípravy na Příbram proběhly řádně, to samé se však už nedá říct o Brně. Protože pokud se Sierrou dojedeme až do cíle, jež je v sobotu v 19h na náměstí v Příbrami, nestihneme odjet kvalifikaci na Octavia Cup a budeme tak muset v neděli startovat až posledního místa.

Protože v obou šampionátech jde o dobré celkové umístění, bude to asi celkem zajímavý víkend. Prostě super racing weekend!

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

7.8.2010Pozvánka na poslední závod MČR Historic, Rally Příbram

Zvětšit obrázek

Tento víkend se koná poslední závod seriálu historické rally. Sierra po úspěšném Vyškově prošla jen běžnou kontrolou a tak jedinou novinkou je nová světelná rampa od firmy Carbonmax pro páteční večer. Díky druhému místu z Vyškova jsme teď zpátky v boji o celkové pódiové umístění v rámci MČR HA. Po všech letošních problémech jak s autem, tak i v rally nezkušenou posádkou si od Příbrami nic neslibuji, nakonec startuji zde poprvé. Letošní sezona je spíše o sbírání zkušeností a pokusů o smyky na diváckých místech, než solidních časech. Přesto se budu určitě moc snažit o co nejlepší výsledek, jak v soutěži, tak i šampionátu!

Více info o soutěži na www.rallypribram.cz


7.8.2010Ředitel závodu penalizací rozhodl závod, možná i šampionát

První Mostecký závodní víkend ve mně nechal velmi smíšené pocity. A to jak po stránce lidské tak sportovní.

Sobotní trénink a kvalifikaci vytrvale skrápěl déšť. V extrémně mokré kvalifikaci se mi podařilo zajet 2.místo ztrátou 0,08s na prvního Tomáše Pekaře a postavit tak auto do první řady.

Do prvního závodu jsem měl výborný start a dostal se na první pozici. Tu jsem držel několik kol a sváděl pěkný souboj s Patrikem Němcem. Bohužel Patrik byl rychlejší a jeho tlaku se nedalo dlouho vzdorovat. První předjížděcí manévr jsem ještě ustál, druhý už Patrik nepodcenil a ujal se vedení. To samé se za chvilku opakovalo s Vaškem Brejlou a já se tak propadl na 3.místo. Oba kluci jeli výborně, závěr jen nevyšel Patrikovi, když v poslední zatáčce posledního kola vlastní chybou vyjel mimo trat a vítězství tak daroval Vaškovi. Já jsem se třetím místem spokojen, na víc nebylo a každý bodík je dobrý.

Druhý nedělní závod, jak už je v Cupu zvykem, otočil prvních osm jezdců na roštu a tak jsem startoval ze šestého místa. Odstartoval jsem normálně a tlačil se na před sebou jedoucího Dana Skalického. V první zatáčce jsem do něj na brzdách opakovaně narážel, až Dan nezvládl řízení a putoval ve smyku z tratě. Jsem velice nerad, že tento manévrh z mé strany proběhl. Nemyslím však že je v něm srkyto tolik agresivity, natož úmyslu, jak se po závodě říkalo. O tom jak měl Dan nastavené brzdy a zda se ta situace dala ustát, mohu jen uvažovat. Navíc v postartovní tlačenici se auto velmi těžko ovládá a na rozhodování je jen minimum času. V každém případě je mi velice líto, že Dan ze závodu vypadl. Horší však byla následná zatáčka. Tiki Ivoševič se v na konci šikany v levé zatáčce předjíždeli s Patrikem Němcem a vzajemným strkáním se zpomalily. Já si zatáčku najel a šel z venku dovnitř a do další rovinky jsem tak byl v ideální levé stopě , navíc na vnitřku. Auta se po rovině rozjížděla a já jelikož jsem měl větší rychlost jsem předjídel Patrika i Tikiho. Oni oba se sunuli od pravého kraje dráhy směrem dovnitř. Chápu jejich snahu dostat se do ideální stopy, byl jsem tam však já. Když už jsem dokončoval předjížděcí manévr, tak jsem zaznamenal štouchanec, který mě otočil na Patrika, do něhož jsem naboural. Potom už následovala klasická high-speed bouračka, ve které naštěstí nebyl nikdo zraněn. Zatímco my jsme se s Patrikem točili po trati a vozy měli jen částečně nabourány, Tiki šel do svodidel a Octávku hodně poškodil.

Nechci nikoho obvinovat, nebo tvrdit že jsem v mánevru nevinně. Ač se vnitřně spíše cítím jako poškozený, nehodlám tento svůj dojem prolačovat. Jsem tedy ochotný oficiálně zastávat stanovisko, že se jednalo o klasický závodní incident. To že já neměním směr dráhy jízdy, jsem z kluků nejvíc vpředu a navíc na vnitřku, je zřejmě jen střípek z mozaiky. Pokud se někdy v budoucnu ukáže, že jsem nehodu zavinil já, vinu přijmu a klukům se omluvím. Zajímavé je však v celé kauze chování ředitelství závodu. Na základě informace tratového maršála, že viníkem nehody je číslo 12, shlédli jedno naprosto nic neříkajíci venkovní video kde jsou auta zaznaménana až v okamžiku střetu (navíc točené zezadu) a Tikiho onboard. Poté rozhodli, že jsem viníkem nehody skutečně já a v polovině restartovaného druhého závodu mi dali penalizaci průjezd boxy, která mě odsunula ze šestého místa na poslední. Naprosto nechápu jak si někdo může dovolit při takto komplikováné a diskutabilní nehodě, kdy nikdo do nikoho nenarazil, auta se o sebe třela a pak se roztočila, rozhodnout o nevratné penalizaci. Ředitelství mohlo po závodě udělit penalizaci (přičíst trest k výslednému času), proti které je možno uplatnit protest. Pan ředitel Marek tak nevratně zasáhl jak do závodu tak do cele sezony.

Vitězem obou Mosteckých závodu se stal Václav Brejla. Na suchu měl dobrou rychlost, navíc jel velice chytře. Tlačil, jen když musel a díky velmi dobrému výkonu v průběhu posledních dvou víkendů se posunul do vedení šampionátu. K dalšímu závodnímu klání se cupové Octavie sejdou opět v Mostě a to při ME Most Truck Prix v neděli 29.8.2010.


Copyright © 2007 Jiri Navratil. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY