Jiri NAVRATIL

Studio Motorsport

Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil

25.5.2012Navrátil a Gál se na Krumlově se sierrou neobjeví

Zvětšit obrázek

Z důvodu časového zaneprázdnění a rodinným povinnostem spolujezdce Juldy Gála, se naše historická Sierra RS Cosworth na Rally Český krumlov nepředstaví. Je mi to velmi líto, protože jsem se na závod velmi pilně připravoval.

Se Sierrou jsme před týdnem celé odpoledne testovali tlumiče ve spolupráci s jejich výrobcem Jindrou Křístkem. S výsledným nastavením jsme byli velmi spokojeni. Poté Sierra prošla důkladnou kontrolou, v jejímž rámci se objevil problém s převodovkou, která se následně vyměnila. Oznámení od Juldy přišlo až na poslední chvíli, proto se už nedalo nalézt odpovídající náhradní řešení. Slibovaný souboj s Mirkem Janotou a jeho Kadettem 16V se proto odkládá na příště.


29.4.2012Rally Lužické Hory - konečně jsme začali opravdu závodit!

Zvětšit obrázek

Nádherné počasí, skvělé obsazení, zajímavě postavená trať se šotolinovými úseky, množství diváků a výkon posádky Jiří Navrátil - Julius Gál, se kterým panuje uvnitř Interaction Ford Czech Rally Teamu spokojenost.

Další start v rallyesprintovém šampionátu potvrdil stoupající sebedůvěru Jiřího Navrátila za volantem Fordu Fiesta S2000. Na náročných a rychlých tratích rychlostních zkoušek Rally Lužické Hory dokázal držet tempo se širší českou špičkou a udělal tak další krok ve svém plánu postupně zrychlovat. Svou roli v tom určitě sehrál i test těsně před startem soutěže, při kterém se Jirka rozjel a do soutěže tak posádka nastoupila rovnou ve vysokém tempu. V průběhu závodu přišlo několik pěkných časů, stejně jako chyba a následný výlet mimo trať, který stál posádku fiesty hodně času. Zbytek závodu už však kluci zvládli bez problémů a fiestu přivezli na cílovou rampu nepoškozenou. Dvanácté místo v absolutním pořadím a ztráta 25 sekund na vítěze kategorie S2000 jsou důvodem ke spokojenosti. Dalším jsou dva časy v první desítce. Fiona fungovala po celou soutěž bez problémů. Výsledek z „Lužiček“ je tak pozitivním impulsem před těžkým a tradičně velice silně obsazeným Rallysprintem Kopná ve Slušovicích.

Jiří Navrátil
„Test před soutěží mi hodně pomohl, daleko víc jsem si věřil v úzkých a rychlých pasážích v lese. Proto jsem hned od startu soutěže jel na svém limitu, o čemž svědčí i výsledek na RZ1. Povedlo se nám zde zajet osmý čas se ztrátou pouhých dvou sekund na čtvrtého v pořadí! Považuji to za svůj vůbec nejlepší jezdecký výkon při jízdě na rozpis. Rally Lužické Hory jsem totiž ještě nejel a tak celá soutěž byla hlavně o rozpisu a jízdě na něj. Na RZ2 jsme byli celkem zbytečně venku a špatné rozhodnutí o způsobu návratu na trať nás stálo minimálně 20 sekund. Je to škoda, protože jsme se tím připravili o možnost případného boje s Janem Dohnalem o vítězství ve třídě S2000. První průjezd extrémně rychlou RZ4 jsem byl radši trochu opatrnější, ale ve druhém průjezdu jsme se již pěkně svezli. Zajímavé bylo, že jsem se tentokrát cítil silnější na úzkých cestách než na širokých rychlých úsecích.“

„Auto fungovalo bez problémů, stejně jako servisní tým. Přestup z „historika“ do vrcholného závodění není vůbec jednoduchý. Celý náš tým ho však zatím zvládá a postupuje podle předem stanoveného plánu.“

„Víme, že s fiestou zdaleka nejsme na jejím limitu. Jsme však v každém závodě na hraně našich možností, pokaždé se něco nového naučíme a do příští soutěže nastupujeme opět silnější. Doufám, že to bude takhle pokračovat! Z jízdy na „Lužičkách“ mám obrovský zážitek, byl to neskutečný adrenalin! Navíc začínáme být ve stabilním kontaktu s širší českou špičkou a o to nám jde. Hodně lidí se za námi v průběhu závodu zastavilo a fandilo nám, děkujeme!“

Jůlius Gál
„Jirka mě moc mile překvapil, jak zajel RZ1, která byla opravu hodně těžká. Bylo vidět, že si mnohem víc věří a je rozjetý z testu. Škoda, že RZ4 a RZ8 byly tak rychlé, jeli jsme tam vždy dlouho v omezovači. Fiesta má maximální rychlost okolo 170 km/h a „mišáci“ tam jedou přes 200 km/h, takže je jasné, že jsme tam hodně ztráceli. Naopak v technických pasážích téhle RZ jel Jirka moc pěkně. Myslím, že udělal další velký krok. Teď se hodně těší na Kopnou, což je moc pěkná soutěž s těžkými testy, tak uvidíme, jak mu to půjde.“

Zvětšit obrázek

9.4.2012Foto od Petra Eliáše, Rallysprint Vrchovina

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

7.4.2012Rally Vrchovina? Spokojenost!

Zvětšit obrázek

Interaction Ford Czech Rally Team se na Rally Vrchovina představil v oslabené sestavě, ale přesto v daleko lepším světle než na Valašské Rally. 11. místo absolutně a 3. místo ve třídě 2 je důvodem ke spokojenosti.

Rally Vrchovina se jel na náročných a rychlých tratích v okolí malebného městečka Slavonice. Celý víkend provázelo proměnlivé počasí a nízké teploty. Fiesta prošla po Valašce jen běžnou kontrolou a výměnou všech náplní. Výrazně se ovšem zapracovalo na detailech vybavení interiéru jako jsou odkládací tašky do dveří, intercom pro přejezdová sluchátka a další sice drobnosti, ale pro pohodu posádky uvnitř auta velice důležité. Pro první letošní podnik rallyesprintového šampionátu, byl tým poměrně výrazně oslaben. Absentoval jak šéf týmu Václav Arazim (operace oka), tak i šéfmechanik Jan Mikšátko (nemoc) a pracovně zaneprázdněný byl také mechanik Jirka Korec. Vše leželo na dvojici mechaniků Petru Pipotovi a Tomáši Novákovi pod vedením závodního inženýra Víta Kouřila. Svoji práci odvedli velice dobře a Fiesta po celý závod fungovala na jedničku. Je zajímavé sledovat jak se tým s autem učí a přichází na drobné finesy, které mu usnadňují práci. Posádka Jiří Navrátil - Julius Gál zvládla všechny nástrahy prvního letošního sprintu a svou rychlostí navázala na dílčí úspěchy z Valašské Rally. Časy stabilně na rozmezí první a druhé desítky plus jeden čas v top 10 ukazují, že Jirka udělal na Vrchovině další krok v učení se s technikou S2000 a tak, jak sliboval před sezónou, postupně zrychluje.

Jiří Navrátil
„S naším výkonem jsem velice spokojen! Od kamarádů, fanoušků i odborné veřejnosti na nás byl po Valašce vyvíjen tlak, že je potřeba jet rychleji. My jsme si to vzali k srdci a pokusili se začít tam, kde jsme na Valašce skončili. První RZ jsme projeli opatrněji, ale hned od druhé jsme se snažili dostat do kontaktu s první desítkou. Ve druhých průjezdech jsem si ještě více věřil a tomu odpovídali i časy. Za velký úspěch považuji RZ6, kde jsme zajeli osmý čas absolutně. Na poslední RZ byly hodně proměnlivé podmínky, chvíli bylo sucho, chvíli vlhko a na několika místech vyloženě mokro. Proto jsme zvolili opatrnější přístup a vše podřídili tomu dojet do cíle pro pěkný výsledek. Odjíždět domů s pohárem ze třídy 2 je mnohem víc než jsme od první soutěže rallyesprintového šampionátu, který je pro nás prioritou, čekali. Samozřejmě velké díky patří Juldovi a týmu, všichni dělají pro dobrý výsledek vše, co je v jejich silách. Opět se cítím s autem více sžitý a řízení Fiesty S2000 mě moc baví. To, že ve zrychlování postupujeme opatrně, dokazuje, že jsme stejně jako na Valašce neměli žádnou krizovou situaci. S Fionou se určitě dá jet výrazně rychleji, ale před sezonou jsme si s Vaškem Arazimem dohodli plán na celý rok a nechci ho teď narušit zbytečnou chybou. A ta se při tomto tempu, které se po úzkých okreskách jede, dá udělat opravdu jednoduše.“

Julius Gál
„Jirka udělal zase krok dopředu a o kousek zrychlil. Myslím, že teď už jel velice pěkně, už začíná rozumět tomu, jak se s Fiestou S2000 musí zacházet. S tímhle autem se musí jet brutálně a pak neuvěřitelně funguje. Na brzdách to Jirkovi jde, zejména když tam vidí nebo při druhých průjezdech. Těším se na Hrádek, myslím, že už bychom si mohli více sáhnout do první desítky.“

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

25.3.2012Valašská rally pro nás byla velkou školou

Zvětšit obrázek

Start Interaction Ford Czech Rally Teamu ve Valašské Rally přinesl přesně to, co si od něj celý tým sliboval - naučil se mnoho nových věcí, které by při testu neměl šanci vyzkoušet.

Jiří Navrátil a Jůlius Gál mají za sebou první opravdu ostré svezení s Fordem Fiesta S2000. Po opatrnějším začátku na prvních dvou testech, kdy přijeli do servisu s velkou časovou ztrátou téměř dvou minut, byla RZ3 zrušena a na čtvrté se podařilo ztrátu trochu snížit. Kromě RZ1 se v pátek jelo celou dobu za tmy a bylo předem jasné, že to není pro hledání limitů vozu zrovna ideální. V sobotu ráno Jirka s Juldou začali opět až moc opatrně, ale hned na další RZ Odry zajeli slušný 18. čas s minimální ztrátou na špičku produkčních aut. V průběhu další sekce se Jirka dostával čím dál víc do tempa a jeho časy respektive ztráty měly příznivý vývoj. Zlomovým momentem, který posádku srazil hlouběji do výsledkové listiny byly oba průjezdy legendární RZ Santov (známá spíše jako Bystřička), tj. RZ10 a RZ11. V prvním z nich byl Jirka příliš opatrný a vůbec se nedostal do tempa, ve druhém pak měl poslední čtyři kilometry pocit, že jede po defektu zadního kola a výrazně zpomalil, aby pak za časovkou zjistil, že kolo bylo naprosto v pořádku.

Konečné 26. místo a ztráta na vítěze přes osm minut mohou na první pohled vypadat neuspokojivě, ale je třeba si uvědomit, že vítěz Jan Kopecký jel svou vlastní soutěž a i druhý Roman Kresta na něho ztratil téměř tři čtvrtě minuty. To, že soutěž byla náročná potvrzuje, že i desátý Václav Dunovský na vítěze ztratil téměř pět minut. Pro celý, v podstatě nově zformovaný Interaction Ford Czech Rally Team to navíc bylo premiérové vystoupení ve vrcholné třídě 2. Auto má pro letošní sezónu kromě šéfmechanika Jana Mikšátka také dva nové mechaniky Tomáše Nováka a Jirku Korce. Úplným nováčkem v automobilových soutěžích je závodní inženýr Vít Kouřil. Všichni se stále učí během soutěže auto obsluhovat a dostávají fiestu do ruky. Stejně jako Jirka, který de facto začíná a nechce při hledání limitů vozu překročit tenkou hranici mezi rychlou jízdou a havárií. Tým během soutěže také získával zkušenosti ohledně pneumatik. Na Fionu byly během dvou dnů obuty tři nové sady pneumatik. Jedna měkká a jedna středně tvrdá směs od Michelinu a ke slovu přišla i jedna sada středně tvrdé směsi od jiného výrobce. Na vývoj soutěže to nemělo zásadní vliv, ale přineslo to další zkušenosti a informace, které se budou v dalších soutěžích hodit. I z tohoto pohledu byla Valašská Rally velkým přínosem a při dalším startu bude fungování celého týmu zase o něco lepší. Auto fungovalo celou dobu bez problémů.

Nemůžeme se ovšem nepozastavit nad organizací celé soutěže. Tratě jednotlivých testů byly pěkné, ale jinak to nejspíš byla nejhůře pořádaná soutěž, jakou posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu zažila. Problémy začaly už při seznamovacích jízdách, následovaly nevyhovující podmínky v servisu, neustále zablokovaný příjezd k servisu, nebylo správně zřízeno UP, časový harmonogram startu do jednotlivých „erzet“ byl špatně spočítaný, Policie ČR všude měřila rychlost, ale nikde nepomáhala atd. Je s podivem, že takhle organizovaná soutěž je zařazena do kalendáře MMČR.

Jiří Navrátil
„Valaška nás hodně naučila. Až na ty dva nepovedené testy v závěru soutěže jsem s předvedeným výkonem vcelku spokojen. Nepřijeli jsme závodit s těmi nejlepšími, na tak těžké soutěži je to pro nás v současných podmínkách prakticky nemožné. Také jsem nechtěl riskovat poškození auta, příští týden nás čeká první sprint a jakákoliv větší havárie by znamenala vynechání začátku šampionátu, který je pro nás prioritou. Je pravda, že jsem byl před startem hodně nervózní. Přece jen vstoupit do nejvyšší české ligy s tak kvalitním autem, byl a je velký risk. Navíc spolujezdec i technická příprava jsou perfektní a tak výsledek záleží v podstatě jen na mě. Handicapem také z části bylo, že Václav Arazim jel sám Valašskou Rally se svým Mitsubishi Evo IX a tím pádem se nám nemohl věnovat tolik, kolik bychom potřebovali. Start na Valašce byl mimo původní plán a proto se trochu improvizovalo. S Juldou jsme se těšili na souboj s Václavem, ale on nám vůbec nedal šanci. Samozřejmě, věřili jsme si na lepší umístění a menší ztrátu na nejlepší. Někde to nebylo špatné, ale na některých těžkých „erzetách“ jsme dostali opravdu hodně. V naší jízdě jsou však stále velké rezervy a za celou soutěž (kromě páté zatáčky RZ1) jsme neměli žádnou krizovou situaci. To znamená, že můžeme dál zrychlovat. Na některých testech druhého dne už jsme dokázali jet podobně rychle jako špička s produkčními auty, což je příslibem do budoucna. Věřím, že jsme zatím neukázali, co v nás je a všechny ty, které náš výkon na „Valašce“ zklamal, potěšíme v průběhu rallyesprintové sezony. Musím moc poděkovat týmu, protože kluci se opravdu snažili a také dobře přijali nově příchozí do týmu. Auto fungovalo po celou dobu perfektně. Jen díky úžasnému centrálnímu panelu jsme se občas zapotili při ovládání auta, zejména na přejezdech. Valašská Rally nám hodně dala a už se s Juldou těšíme na další start na Rallysprintu Vrchovina!“

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

Copyright © 2007 Jiri Navratil. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY