Jiri NAVRATIL

Studio Motorsport

Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil Jiří Navrátil

11.10.2012Vrchol sezony na IRC Rally SanRemo

Zvětšit obrázek

Ve dnech 11. - 13. října 2012 se Jirka Navrátil spolu s Juliusem Gálem zúčastní 54. ročníku legendární Rallye SanRemo. Do závodu nastoupí s vozem Ford Fiesta S2000. Pro Jirku je to určitě vrchol letošní sezony, už se moc těší na náročnou, hodně zatáčkovitou trať.


17.9.2012Barvy, laky, fermeže, Jirka to v Sosnové vždy všem nařeže!

Zvětšit obrázek

Tuto neděli se v Sosnové u České lípy konal druhý letošní podnik zajímavé akce pro historická vozidla, Mogul Driving Historic Challenge. Parta kolem Stanislava Kafky pořádá závody srdcem a je to na jejich akcích vidět. Rád jsem tedy jejich pozvání přijal a vydal se obhájit jarní vítězství. Se Sierrou se letos moc nejezdí a tak stačilo auto pořádně nablýskat.

V závodě se jedná o samostatné měřené jízdy, kde rozhoduje zajetý celkový čas. Počítá se pět nejlepších časů ze tří rozjížďkek, kdy v každé rozjížďce se jedou vždy tři měřená kola. Na první sérii rozjížděk jsme obuli intrermedia, od kterých jsme si slibovali velké smyky. To také skutečně umožnovali, bohužel se ta volba neukázala jako ideální, protože hned v posledním kole první rozjížďky, byla pneumatika již tak sjetá, že se z ní oddělil běhoun a odlétl z auta. Po první sérii rozjížděk nám tedy patřilo průběžné páté místo v HA, byli jsme však na dostřel prvnímu Janu Žáčkovi s Audi Sport Quattro sk.B. Do druhé a třetí rozjížďky jsme již nasadili slicky a zvrátili průběh závodu ve svůj prospěch.

Vítězství v HA (dokonce i v celkovém pořadí časů) bylo nádherným bonusem k pěkně strávenému dni s bezvadnou partou lidí milující historická auta.

Od pořadatelů ze Sosnové jsme také obdrželi pozvání na start v Setkání mistrů. Toho si moc vážím a už se na tuto listopadovou akci moc těším!

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

30.8.2012Posádka Navrátil-Gál se slavné Barum Rally Zlín nezúčastní

Je nám to velice líto, ale musíme všem přátelům a fanouškům oznámit, že se legendárního zlínského závodu nezúčastníme.

Celý tým posledních 14 dní tvrdě pracoval, aby se podařilo auto opravit a abychom byly na Barumku včas připraveni. Bohužel se stres, spolu se zvýšenými finančními náklady na opravu, výrazně promítl do nálady posádky. V tuto chvíli se necítím být připraven odjet tak náročný závod, jakým „barumka“ je. Proto jsem se rozhodl náš start odvolat, i když je mi to velmi líto.

Z druhé strany nám toto rozhodnutí umožní se plně soustředit na další závod rallysprintového šampionátu, Rallysprint Jeseníky, který je pro nás letos s vozem kategorie S2000 prioritou. Oprava Fiesty se v těchto dnech dokončuje a během příštího týdne proběhne její první funkční test.


12.7.2012První letošní start se sierrou!

Zvětšit obrázek

Jiří Navrátil se o tomto víkendu poprvé v letošní sezóně představí za volantem Fordu Sierra RS Cosworth a to hned se dvěma spolujezdci!

V rámci slavné Rally Bohemia pořadatel uspořádal ještě další atraktivní doprovodné podniky. Po oba soutěžní dny bude za hlavním polem startovat německá série DRS se zajímavým startovním polem. Dalším lákadlem pro diváky má být sobotní exhibiční jízda legendárních historických vozů Rally Bohemia Historic Show a v neděli volný závod pro české posádky Rally Bohemia Open, ve kterém mohou startovat jakékoli vozy včetně nových a starých specifikací WRC.

Tým Interaction Ford Czech Rally Team se postaví na start po oba dny a to s Fordem Sierra RS Cosworth skupiny A. V sobotu budeme mít tu čest startovat spolu s legendárním Jimmym McRaem a vítězem mladoboleslavské soutěže z roku 1985 Haraldem Demuthem. Tito a mnozí další jezdci představí v demonstračních jízdách historické soutěžní vozy, včetně speciálů skupiny B. Na horké sedadlo spolujezdce vedle Jiřího Navrátila v sobotu usedne Vít Kouřil, hlavní inženýr týmu pro Fiestu S2000.

Ona samotná cesta Vítka do Interaction Ford Czech Rally Teamu je zajímavým příběhem. Poprvé se s Jirkou potkal v roce 2009, kdy Jirka Vítka, co by komentátora závodů FIA GT3, pozval ke svezení jeho tehdejším závodním nářadím Audi R8 LMS Teamu Rosberg. Dlouhou cestu na Hockenheim absolvovali spolu v jednom autě a okamžitě si padli do oka. V roce 2010 do komentátorské kabiny usedali spolu a jejich přátelství nabíralo na obrátkách. A protože Vítek má komentování pouze jako koníček, jeho hlavním oborem je IT, byl pochopitelně první, koho Jirka oslovil, když dával dohromady tým lidí pro letošní starty s Fiestou S2000, a nabídl mu místo hlavního inženýra. Navíc Vítkovi není cizí ani sedadlo pilota. Nedávno úspěšně absolvoval svou první soutěž, když startoval v rámci Poháru ČR v Rally Hustopeče. Ve volném čase usedá do civilního Mitsubishi Lancer Evo VIII a prohání jej po Nordschleife.

V neděli už bude při Rally Bohemia Open Jirku navigovat jeho stálý spolujezdec Jůlius Gál. Půjde jak o boj o sekundy, tak především o oprášení spolupráce ve voze po dlouhé přestávce od Rally Krkonoše. V rámci nedělní soutěže bylo posádce Fordu Sierra přiděleno startovní číslo 302, což značí druhý vůz v pořadí hned za prvním Tomášem Kostkou s Fábíí S2000. Kluci jistě udělají maximum, aby pořadateli pěkným výkonem oplatili jeho optimistickou volbu.

Jiří Navrátil
„Se sierrou jsem dlouho nejel, naposledy když jsem v květnu testoval tlumiče před plánovanou Rally Český Krumlov. V porovnání s fiestou je to brutální stroj, který není jednoduché řídit. Budu na to však mít celou sobotu, takže času bude snad dost. Při včerejší inventuře ve skladu jsem zjistil, že nám přebývá ještě několik starých intermedií, což se jeví jako ideální asfaltové obutí. Jinými slovy jsme se s Vítkem domluvili, že v sobotní Historic Show uděláme maximum pro pobavení diváků. Rádi bychom tímto pozvali naše přátele a fanoušky na superspeciálku do Sosnové. To je moje velice oblíbená trať a hodlám si ji užít!“

„V neděli to už bude o něčem jiném. S Juldou to pojímáme jako trénink na nadcházející rallyesprint s fiestou. I když trénink není možná to správné slovo, protože nic těžšího už jsme si vybrat nemohli. Slavná mladoboleslavská soutěž nabízí jedny z nejnáročnějších „erzet“ v celém české šampionátu. My však nejsme pod žádným tlakem a sierru chceme dovézt až na cílovou rampu. Budu na „Bohemce“ startovat poprvé a tak jsem na místní tratě moc zvědavý! „Prcek“ ji ale zná jak své boty a bude pro mě v nedělním závodě velkou oporou! Rád bych také poděkoval pořadatelskému sboru za to, jak šikovně sestavili doprovodné programy a umožnili dalším posádkám se svést na tak slavné soutěži.“

Časový harmonogram (PDF, 131 kB)

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

12.6.2012Navrátil – Gál konečně v Top 10!

Zvětšit obrázek

Víkendová Rally Krkonoše v okolí Trutnova přinesla posádce Interaction Ford Czech Rally Teamu kýžené umístění v nejlepší desítce. A mohlo to být ještě lepší...

Jiří Navrátil nastupoval do Rally Krkonoše po týdnu plném událostí a to se podepsalo i na jeho psychické pohodě v úvodu soutěže. V první sekci, především pak na RZ1, byla jízda trochu neurovnaná a pomalá. Jirku tenhle start do soutěže mrzí o to víc, že zvolil vhodné obutí a mohl tak na vlhké RZ1 zajet znatelně lepší čas. Podobné to bylo i na RZ2. Když pak průběžné pořadí po dvou odjetých testech ukázalo Ford Fiesta S2000 se startovním číslem 15 na osmém místě s minimální ztrátou na čtvrtého v pořadí, rozhodli se Jirka s Juldou pro agresivnější jízdu. I na RZ3, kde byl jednak v první polovině velice uklouzaný asfalt a ještě trochu vlhko, zvolené „nulky“ fungovaly perfektně. RZ4 už byla kompletně suchá, jenže na ní bylo zase hodně míst s vytahaným mokrým blátem a tak posádka Fiony musela řešit asi čtyři nepříjemné situace. Přesto jí po první sekci patřilo sedmé místo!

Do druhé sekce většina jezdců zvolila střední směs slicku. Jirka už se dostal do potřebného tempa a RZ5 a RZ6 se mu hodně povedly. Škoda jen, že na „šestce“ byl Jirka zpomalen až příliš brzy kvůli odstavenému vozu Martina Hudce těsně před cílem. Posádce bylo prvně máváno již několik zatáček před odstaveným autem, na což posádka samozřejmě reagovala zpomalením, protože bezpečnost je to nejdůležitější. I o takových ztrátách cenných sekund automobilové soutěže bohužel jsou. Na startu RZ7 se na trať opět spustil déšť a zhruba první 2 km se jelo na mokru, poté byla trať vlhká a od půlky testu už bylo sucho. Podobná situace se odehrála i na RZ8, kde na asi kilometrovém úseku pršelo. Z toho vzešla drobná chyba, když Jirka na mokrém asfaltu za horizontem nedobrzdil do zatáčky a musel se za ní otáčet. Nebylo úplně jednoduché na měnícím se povrchu správně odhadnout odpovídající rychlost. Poslední RZ odjeli Jirka s Juldou v dobrém tempu a v cíli se mohli radovat z prvního letošního umístění v nejlepší desítce!

Jiří Navrátil
„S ohledem na to, že auto bylo ještě ve čtvrtek odpoledne na dílně rozebrané, můžeme mluvit o štěstí, že se nám vůbec podařilo do soutěže nastoupit. Za poslední dva podniky jsme řešili repase různých věcí a věděli, že nás teď čekají ještě další. Rozhodli jsme se je však provést až po Krkonoších. To se nám okamžitě vymstilo. Spojka, kterou jsme v týdnu krizově řešili, nám jasně ukázala, že technika S2000 jakýkoli odklad nesnese. V týdnu po Krkonoších máme naplánovanou repasi motoru v M-Sportu. S tímto vědomím jsem k soutěži přistoupil. Nechtěl jsem předem stanovený program ohrozit jakoukoliv chybou a poškozením auta. Z dnešního pohledu mě trochu mrzí okolnosti, které ovlivnili přípravu na soutěž. Ukázalo se, jak moc je důležité být před soutěží v psychické pohodě. To, že jsme neměli k dispozici alespoň krátký test, bylo na začátku velkým handicapem. Na prvních dvou RZ jsme jeli až zbytečně opatrně a ztratili drahocenné sekundy, které v závěru chyběly. I když tentokrát jsme měli i trochu smůly v podobě zpomalení u havárie Tomáše Kostky a Martina Hudce, stejně jako na déšť, který se v druhé sekci spustil až později startujícím posádkám. Auto fungovalo celou dobu bez problémů, jen v první sekci jsme jednou na brzdách trefili díru a trochu poškodili nárazník a jeho uchycení, s opravou však nebyl problém. 10. místo je náš zatím nejlepší výsledek s fiestou a také můj nejlepší v absolutním pořadí v českých soutěžích vůbec. Hodně jsme se na to nadřeli, ale je to skvělá odměna pro celý tým i všechny naše partnery.

Julius Gál
„Škoda, že jsem trochu zaspali na RZ1, ve druhém průjezdu jsme se na ní zrychlili o více jak 10 sekund. Jinak ale musím říci, že jsem si to tentokrát opravdu užíval. Je vidět, že Jirka zase o kousek zrychlil a nakonec jsem rád, že pro zrychlování zvolil tenhle postupný způsob. Jedeme bez vážnějších „krizovek“ a Fionu jsme opět dovezli do cíle celou! Navíc jsme neměli ani jeden defekt či technický problém. Jsem jak s Rally Krkonoše, tak s první půlkou sezóny spokojen!“

Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek
Zvětšit obrázek

Copyright © 2007 Jiri Navratil. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY